Mzzlmeiden / Mzzlmeiden en de paparazzi / Mzzlmeiden on tour

3sterDe Fontein, maart 2005, november 2005 en januari 2007
Mzzlmeiden is getipt door de Jonge Jury 2007

Op hun zestiende verjaardag krijgen Joan, Hanna en Tanja bij een notaris te horen dat ze een drieling zijn. De meiden zijn na de dood van hun moeder op verschillende plaatsen opgegroeid: Joan bij stinkend rijke ouders, Hanna in een ‘gewoon’ gezin en Tanja in een kindertehuis. De drie totaal verschillende zussen besluiten op zoek te gaan naar hun biologische vader. Dit blijkt de beroemde Engelse popster Parrot te zijn. Als ze samen naar een concert van zijn band The Jeans zijn, blijkt dat Parrot nooit geweten heeft dat hij dochters heeft.

In het tweede deel leren de meiden hun vader beter kennen, maar maken ze ook kennis met de roddelpers. Ze worden telkens gefotografeerd als de drie veel te jonge vriendinnetjes van de beroemde zanger Parrot. Ze durven zelfs hun eigen vrienden niet meer te vertrouwen. Bovendien wordt Joan verliefd op Mike, die haar halfbroer blijkt te zijn, en valt Hanna voor Jasper, die jaren ouder is dan zij.

In het derde deel gaat The Jeans optreden in Rome en mogen de meiden mee. De band krijgt te maken met chantage en bedreigingen. Tanja blijkt fantastisch te kunnen zingen en mag voortaan mee in het achtergrondkoor van de band.

De Mzzlmeiden-boeken zijn een soort soapwerk. Doodgewone meisjes maken wonderlijke zaken mee, worden verliefd op de verkeerde jongens, ontmoeten dan die éne die onmiddellijk voor hen valt (terwijl hij véél ouder is), krijgen een vader die wereldberoemd is (plus bij nader inzien de vader waar iedere puber van droomt). Daarbij zijn er allerhande situaties die je al bladzijden van tevoren ziet aankomen, is het zeer matig geschreven en zijn de boeken tenslotte buitengewoon verslavend om te lezen. De drie dames vervullen om beurten de hoofdrol. De situaties zijn sterk wensvervullend en de verhaallijn is nogal ongeloofwaardig. Vaak klopt er geen barst van het verhaal; het toeval speelt een grote rol. Dit soort lectuur is verrukkelijk om te lezen als je natgeregend uit school komt, en er een proefwerk Duits op je ligt te wachten.

Mzzlmeiden zal in grote hoeveelheden geconsumeerd worden door liefhebbers van Carry Slee en Francine Oomen, meiden vanaf een jaar of twaalf. Het is dus soap, maar het is lekkere soap. In de toekomst verschijnen er nog meer delen.