026-4451277

3sterDe Fontein, juni 2015
CPNB-kerntitel 2015

Isabel is dol op kleren, maar weet nooit goed welk kledingstuk ze met wat moet combineren. En dat terwijl haar beste vriendin Kate met gemak de leukste setjes bij elkaar shopt en de grappigste combinaties verzint. Isabel bedenkt dat er een app zou moeten bestaan die je helpt bij het uitzoeken van je kleding. Een soort Kate-app.
Hoe maak je eigenlijk je eigen mode-app? Isabel speurt het internet af, leert zichzelf coden, zoekt hulp via een forum als ze ergens niet uit komt en ontwerpt zo haar eigen app. Al doende merkt ze dat dat ze een leuke mode-app bijhouden niet in haar eentje af kan. Daarom schakelt Isabel de hulp in van Kate en Aisha. Project Prep de mode-app kan van start!
Het lukt om de app in App Store aan te bieden, maar daarmee is niet het einddoel bereikt. Er zijn veel kinderziektes die overwonnen moeten worden, de app moet gepromoot en er zijn veel zakelijke kanten aan het ondernemerschap waar Isabel zo gauw ook niet aan gedacht had. Bovendien is ze bezig verliefd te worden op een jongen die ze via het hulpforum kent: Tyler, uit New York. Zal ze hem ooit in het echt ontmoeten?

The sky is the limit voor slimme meiden, juicht Project Prep. Wat aanvankelijk een grappig ideetje leek, groeide uit tot een heuse onderneming, met een dertienjarige aan het roer. In het voorwoord vertelt niemand minder dan Neelie Smit Kroes dat creatieve meiden de toekomst hebben, zeker in de wereld van ICT.
Isabel is een brugklasser, een meisje dat onzeker leek, maar dat wel mooi die app in elkaar zette. Ze is buitensporig in mode geïnteresseerd en dat gaat de lezer op den duur wat duizelen. Al dat shoppen, al die winkels, al die merken die voorbij komen, daar moet je echt van houden. Naast het technische deel van het boek - dat verreweg het origineelste en interessantste deel van het verhaal is - is Project Prep gewoon een meidenboek, met kleren, beste vriendinnen, verliefdheden en zo nu en dan ruzie.

Isabel vertelt haar verhaal in een soort dagboekvorm. Het boek is voorzien van gekleurde illustraties, waardoor het ook voor de minder gretige lezers aantrekkelijk oogt. Een meidenboek voor liefhebbers van kleren én van internet-techniek. Twaalf jaar en ouder.